Най-големият европейски автосалон отваря днес врати за широката публика в панаирното градче “Порт де Версайл” в Париж. Вчера и оня ден осемте зали на най-старото автомобилно изложение на Стария континент (първото издание на Парижкия автосалон е през 1898 г.) бяха достъпни само за акредитираните над 6000 журналисти от цял свят. Последното Международно автошоу край Сена се състоя през 2002 г. Тогава през “Порт де Версайл” преминаха близо 1,5 млн. посетители. Тази година се очаква още по-голям наплив. Самото изложение е разположено на площ от 180000 квадратни метра.
По традиция на автосалона в Париж се правят няколко десетки световни премиери. Един от акцентите на тазгодишното шоу са няколкото промоции на най-яките GТi версии на най-популярните модели в средния клас. Една от най-горещите премиери в това отношение е на петото поколение на легендарния “Фолксваген Голф GТi”. Според германските дизайнери стилът на най-новата мускулеста модификация на бестселъра от среден клас следва традициите на оригинала от 1976 година. Петото поколение “Голф GТi” се задвижва от нов 2-литров FSI бензинов мотор с директно впръскване на горивото. Мощността на двигателя е кръгло 200 коня, а максималният въртящ момент от 280 Нютонметра се поддържа стабилно в широк диапазон от 1800 до 5000 оборота в минута.
Концептуалната спортна "Астра GTC" ще влезе в серийно производство с означението "Астра ОРС".
Както и предишните GТi поколения и новата спортна генерация ще се произвежда в два варианта - с три и с пет врати. “Голф 5 GТi” има по-твърдо и по-ниско с 15 мм спортно окачване и по-яки спирачки.
Максималната скорост на колата е 235 км в час, а ускорението от 0 до 100 км се постига за 7,2 секунди. Като допълнителна екстра ще се предлага и скоростна кутия с двоен съединител. С нея мускулестият “Голф” набира стотака за по-малко от 7 секунди. Двигателят, който харчи средно 8 л на 100 км, отговаря на стандарта Евро-4.
Новият “Голф GТi” се отличава от базовата версия на хетчбека по двойния ауспух, по-масивните брони, черната радиаторна решетка с червен кант, по-големите 17-инчови гуми и допълнителните спойлери. В интериора на пътническия салон изцяло нови са арматурното табло, воланът с три спици и дълбоките спортни кресла.
Докато тече премиерата на “Голф GТi 5” тестпилотите на “Фолксваген” изпробват на пистата в Нюрбургринг още по-мощна версия на фирмения бестселъра в средния клас. Най-якият “Голф R32” се задвижва от 6-цилиндров V-образен мотор с обем 3,2 л. Неговите 250 коня могат да ускорят автомобила до 250 км в час. Премиерата на “Голф R32” ще се състои точно след година на автосалона във Франкфурт.
Успоредно с премиерата на новия компактен модел "1007" "Пежо" представя и спортния прототип "1007 RC".
Втората по ред, но не и по значимост, гореща премиера на мускулест модел от среден клас е на “Опел Астра GTC”. Третата буква “С” в означението на спортната модификация идва от думата Концепт (Concept). Засега автомобилът е само прототип. Със сигурност обаче шефовете на “Опел” няма да оставят без конкуренция на пазара петото поколение на “VW Голф GТi”. Най-напомпаната “Астра”, която ще бъде вероятно означена като ОРС, има 4-цилиндров бензинов двигател с обем 2 л. Неговата максимална мощност е 229 к.с., а максималният въртящ момент достига 310 Нютонметра.
Според теспилотите на “Опел” “Астра GTC” развива максимална скорост от 240 км в час, а първата стотица на километража се постига за по-малко от 7 секунди.
“Астра GTC” се различава от базовата версия по по-широките отвори за въздуха в предната броня, по оформената като пчелна пита радиаторна решетка, по двойния ауспух и допълнителния спойлер върху задната врата. По-големи са и 19-инчовите джанти от лека сплав.
В “Порт де Версайл” могат да се видят и няколко премиери на най-мощните версии на модели от по-малкия компактен клас. Една от тях е на “Рено Клио Спорт 182”. По-добрата динамика на най-бързото “Клио” се дължи предимно на олекотената с над 20 кг конструкция, за сметка на демонтирането на аудиосистемата, на ксеноновите фарове и системата за ръчното им регулиране и използваните по-леки задни седалки. Тежащият 1070 килограма спортен автомобил се задвижва от 2-литров бензинов мотор с атмосферно пълнене. Неговите 182 коня катапултират колата до 100 км в час за 6,9 секунди (срещу 7,2 секунди на базовата версия със същия двигател). Максималната скорост е 222 км в час.
Заедно с премиерата на най-новия и малък модел “1007” на “Пежо” в зала 1 на “Порт де Версайл” е представен и концептуалния спортен “Пежо 1007 RC”. Най-якият мъник на френската компания се задвижва от 4-цилиндров 16-клапанен бензинов двигател с обем 1,6 л и мощност 140 к.с. Засега френската компания не разкрива какви са динамичните характеристики на прототипа, но от предварителните снимки се вижда, че концептуалното “Пежо 1007 RC” се различава от базовата версия на модела по допълнителните хромирани елементи по купето, по двойния ауспух и табелките RC, които са монтирани на страничните плъзгащи се врати.
Французи и японци стъкмиха прототип
Концептуалното студио “Сивакс Хстайл” е без съмнение един най-екзотичните спортни автомобили, които могат да се видят на автосалона в Париж. Прототипът, чиято световна премиера се състоя преди два дни, е съвместна разработка на френската компания “Сивакс париж” и Йокохама дизайн студио в Япония. Според стилистите на “Сивакс Хстайл” авангардният дизайн на 2-местния спортен автомобил е вдъхновен от анимационните японски филми.
Френско-японският прототип има класически за един родстър пропорции с къса задница, изнесен назад пътнически салон и внушително дълго торпедо. Кокпитът от самолетен тип на “Сивакс Хстайл” е разделен с междинна преграда на две индивидуални половинки.
Това решение е наложено по-скоро от изискванията на специфичния стил, отколкото от някакви чисто прагматични съображения. Засега обаче авторите на проекта не споменават никакви подробности за динамиката на родстъра и за силовия агрегат.
Мерцедес направи от “Виано” пикап за ваканцията
“Мерцедес” разработи специална версия за свободното време на вана “Виано”. Модификацията, която е кръстена уместно “Активити”, представлява 4-местен пикап с оригинална товарна платформа, писа в последния си брой британското сп. “Ауто Експрес”. В случай, че се налага да се пренасят по-дълги товари мотоциклети, байкове, сърфове, ски, товарната платформа може да се удължава със 70 см. Това става с командвана от кабината електрическа система.
Друга любопитна иновация в салона на “Виано Активи” са двете предни кресла, които могат да се обръщат на 180 градуса. По този начин в къмпинга или на плажа кабината на пикапа се превръща в нещо като уютно 4-местно сепаре.
“Виано Активити” има як 6-цилиндров V-образен бензинов двигател, чиято мощност е 218 к.с. Премиерата на вана-пикап за свободното време ще се състои на международния Панаир на товарните автомобили, който се организира в края на месеца в Германия.
“Фиат” възражда легендата “Абарт”
Снимки: "Монитор""Стило Абарт"разполага с първия 5-цилиндров бензинов мотор в средния клас.
“Фиат” възнамерява отново да върне старата слава на спортните си модели. Преди години напомпаните модификации на италианската компания се прочуха на под името “Абарт” на техническата лаборатория, която подготвяше форсираните двигатели.
Възраждането на версията “Абарт” ще стартира с модела от среден клас “Стило”. За новия “Стило Абарт” конструкторите от едноименната лаборатория подготвят 5-цилиндров бензинов двигател с обем 2,4 л. Моторът развива максимална мощност от 163 к.с., а максималният въртящ момент от 221 Нютонметра се постига при 3500 оборота на двигателя.
Силовият агрегат с по 4 клапана на цилиндър на “Стило Абарт” е всъщност първият 5-цилиндров мотор в средния клас. Според конструкторите той е изключително гъвкав и икономичен. Тези качества се дължат на електронно контролираната система за променливо газоразпределение.
Тестовете са показали, че 5-цилиндровият спортен “Стило Абарт” харчи средно по 9,7 л на 100 км. Максималната скорост на най-якия “Стило” е 215 км в час, а ускорението от 0 до 100 км в час се постига за 8,5 секунди.
“Стило Абарт” има усъвършенствано спортно окачване и пълен набор от електронни системи ABS със спирачен асистент и електронно прераразпределяне на спирачните усилия (EDB), система против буксуване (ASR) и електронна стабилизираща програма (ESP).
източник http://www.monitor.bg/article?id=13604